1. Hjelpesenter
  2. Bruke Enify
  3. Søke & tagge elementer og brett

Enify Tags I Beste praksis

Tagger er til for å finne og søke etter Elementene og Boardene du bruker i Enify. Siden alle brukere kan lage nye tagger, vil du kanskje ha noen tips for å starte riktig. Her er noen gode fremgangsmåter for bruk av tagger i Enify.

Hvordan lykkes med tagger?

Hver bruker kan opprette nye tagger og de blir tilgjengelig for alle. Formålet med å bruke Enify i arbeidsdagen din er å fjerne kompleksitet, så la oss se på hvordan vi du kan bruke tagger på best mulig måte.

 

Hvordan gjøre det til suksess?

  • God bruk av tagger:
    • Sett en tag som identifiserer elementer eller brett som er relevante for bestemte  grupper eller roller i organisasjonen din: Finans, HR, feltingeniør, administrasjon, markedsføring, etc.
    • Tilordne elementer eller Board til en overordnet interesse, kategori eller prosess for å gruppere dem sammen for brukere: Daglige oppgaver, Programmeringsveiledning, Nødrespons, Månedsrapportering, Drifstinnformasjon, spillregelbøker, Overvåkingsarbeid, Online møte, etc.
    • Fortell noe om modenheten til elementene/Boards i systemet: Under utvikling, under test, utdatert, etc.
  • Vi anbefaler å
    • Opprette et Board med "bruksvilkår" for tagger i gruppen eller organisasjonen din for å hjelpe dem å identifisere gode tagger
    • Sørg for å formidle denne informasjonen til alle som kan lage og redigere Boards og Elementer og sikre at de forstår den.
    • Lag et delt Board med lenker til denne informasjonen, slik at den alltid er tilgjengelig.

Generelle tommelfingerregler:

Navnet på et Board eller Element er det beste stedet for viktig søkeinformasjon, da denne kan sees hele tiden. Å legge til en god tittel kan være vel så nyttig som en tag.  Sjekk at en ny tag er stavet riktig slik at det blir lettere å søke det frem igjen.  Spør deg selv om du virkelig trenger en ny tag ... er den nyttig for deg og andre i organisasjonen din?

Tips: Dette siste punktet er det viktigste; Dersom tagen ikke kan brukes av andre i organisasjonen din og du kan søke informasjonen opp via navnet på elementet eller boardet, er det ikke nødvendig å opprette tagen. Ved å tenke på dette hjelper dere hverandre til å lage et bedre og mer presist søk.