Enify Apper I Roller

Som Enify Admin bruker kan du åpne Enify Admin appen og navigere til Roller som gir mulighet for å kontrollere tilgangsstyring i Enify. Denne artikkelen viser hvordan du best kan arbeide med roller i Enify.

Generelt om Roller:

Ulike roller i Enify kan benyttes for å gi kontroll over hvilke funksjoner brukeren kan få tilgang til. Alle nye brukere som gis tilgang til Enify blir tildelt en standardrolle. Basert på hvilket abonnement bedriften din har kan noen i teamet eller organisasjonen din få ha en Admin-rolle. Denne rollen kan tildele roller til andre i Enify. 

image

Komme i gang - finn Users Groups:
I Enify, klikk på menyen øverst til høyre og velg Admin. I Admin vinduet som åpnes, klikk på Roles.


Opprett ny Enify rolle:

  • Klikk på knappen Opprett ny rolle (vinduet Edit role vises).
  • Gi rollen et navn og en beskrivelse (valgfritt).
  • Velg funksjoner i funksjonslisten ved å klikke i avmerkingsboksen ved siden av funksjonen.
  • Lagre.
  • Den nye rollen skal vises i rollelisten med nødvendig metadata.

image

 

Rediger rolle:

  • Finn rollen du vil redigere, og klikk på blyanten helt til høyre for å redigere (Edit role vinduet skal vises).
  • Du kan redigere navn, beskrivelse og funksjoner.
  • Lagre for å bruke endringer.

Se Enify -roller:
  • Finn rollen du vil vise i listen.
  • Metadata som beskrivelse, sist redigert, sist redigert av og hvis denne rollen er standard rolle skal være synlig.
  • Hvis du vil se funksjonene knyttet til rollen, klikker du på blyanten helt til høyre
    (vinduet Edit role skal vises).
Angi standard Enify -rolle:
  • Du kan angi en annen rolle som standardrolle ved å klikke i alternativknappen ved siden av rollen. 

Merk: Standardrollen er tilordnet alle nye brukere og er vist med en merket alternativknapp. Standardrollen kan ikke slettes.